A MEI TAI (kiejtése: méjtáj) kínai eredetű babahordozó eszköz. Említettem már a hordozófajtáknál, milyen részekből áll, nézzük most részletesebben:

1. A Mei Tai-nak van egy jellemzően négyszögletes body-ja – persze ez a része sokféle alakot ölthet, csak a kiindulás egy téglalap, lehet lekerekített, íves fejrésze, lehet egyenes, de kapucnis teteje, a felső rész szélesebb lehet, mint az alsó, stb. A body alsó része, vagyis amit a derekunknál van, 35-40 cm széles. Ami ennél keskenyebb, az nem biztosítja a megfelelő terpesztartást, és ugyanúgy lóg benne a baba, mint a kenguru elnevezésűekben. A body általában 2-3 rész anyagból készül, a külső rész lehet egy „panel”, vagyis egy díszítő anyag pamutból, selyemből, kordból. Az anyagrétegek közé lehet egy vékony bélést is tenni, úgy puhább, és télen melegebb is. Vannak speciális nyári Mei Tai-ok is, amelyeknek a panel része egy szellőző, UV-szűrős anyag, de általában vászonból vagy sávolyszövetből készül.


2. A body-hoz 4 pánt kapcsolódik, kettő derékpánt és kettő vállpánt. A vállpántok kb. 120 fokos szögben kapcsolódnak a body-hoz és párnázottak olyan hosszúságban, ameddig a hordozó személy vállát tehermentesíti. A derékpántok egyenesen vagy ferdén is kapcsolódhatnak a body-hoz, és ugyanolyan párnázottak ("padded") is lehetnek, mint a vállpántok, de ez nem kötelező, párnázás nélkül is kényelmes, mert nem akkora súly nehezedik oda, mint a vállakra. A derékpántok („waiststraps”) hossza 70-85 cm, ez majdnem mindenkire jó. A vállpántok ("shoulderstaps”) 180-200 cm hosszúak, a hosszúságtól függően többféle módon megköthetőek, de a 2m már bármilyen kötési módra alkalmas egy normál testalkatú ember esetében. A pántok 8-10 cm szélességűek. Anyaguk tartós, nagy teherbírású vászon, sávolyszövet, vagy kord lehet.

Használat:
A Mei Tai-ban elöl, háton, vagy csípőn is hordhatjuk a gyermeket, bár szerintem a csípőhordozás a Mei Tai-jal felesleges. Szinte nem lehet elrontani a Mei Tai kötözését, hiszen adja magát.
Képes hordozási instrukciók megszemléléséhez fáradjatok át Edit Bamberoo-s oldalára, illetve a Kozy honlapjára, mindkettőn többféle felvételi-és megkötési mód található. Itt a két legegyszerűbb mód leírása következik:


1. Elöl hordozás: Kössük fel a MT-t a derekunkra úgy, mint egy kötényt, hátul csomózzuk meg. Vegyük fel a babát magunkkkal szembe, és hajtsuk fel a testére a MT body-ját az egyik kézzel, miközben tartjuk a babát a másikkal. Az anyagot a baba lábai között vezessük el (kivéve kb. 2-3 hónapos korig, akkor „békapózban” tegyük bele, lábak ne lógjanak ki, hanem felhúzva oldalt), és a pántokat dobjuk a vállunk fölött hátra. Egy kézzel tartsuk a babát, másik kézzel kapjuk el a pántokat a hátunk mögött. Ha tartjuk a pántokat, elengedhetjük a babát. „Rázzuk bele” a babát a hordozóba, egyúttal állítsuk be a szorosságot. Keresztezzük a pántokat a hátunkon, és vezessük előre a pántokat a baba lába fölött. Ezután többféle módon köthetjük meg a pántokat (mindig csomóra!!!), ez függ a baba korától és a pántok hosszától:
- a baba popsija alatt kötünk csomót (rövid pántnál),
- a baba popsiján keresztezzük a pántokat (szépen lesimítva egymáson), a baba lába alatt vezessük hátra, és ott kössünk rá csomót (hosszú pántnál),
- a baba hátán előrevezetve kössünk csomót, vagy a hátán keresztezve vezessük hátra a pántokat és a mi hátunk mögött kössük meg (pici babáknak jobban tartja a hátát),
- a baba hátán keresztezzük a pántokat kétszer egymáson (Lexi-twist), úgy vigyük hátra a baba lábai alatt elvezetve, majd hátul csomózzuk meg.

Újszülötthordozás, elöl kötés, elöl kötés Lexi twisttel Bamberoo-ban:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Háton hordozás: Ennél a kiindulási helyzetek is különbözőek. A Kozy honlapján már pár hetes csecsemőt is felkötnek magas háti hordozási pozícióba, szerintem ez nem szerencsés ilyen pici babánál, és a baba felvétele is veszélyes így. Én úgy gondolom, akkor kell háton hordozni a gyereket, ha már nagyobb a súlya, és kényelmesebb háton.
- Kössük fel a MT-t úgy, mint elöl hordozásnál, csak fordítva: elöl legyen a csomó, hátul lóg a body a pántokkal. Emeljük fel a babát, és miközben előre hajolunk, görgessük fel a hátunkra. Folyamatosan tartani kell közben a babát, amíg a MT nem tartja. Hajtsuk fel a MT-t a baba lábai között és hozzuk előre a pántokat. Ha mindkét pántot tartjuk elöl, elengedhetjük a babát. „Rázzuk bele” a MT-ba a gyereket és a hónunk alatt vezessük hátra a pántokat. Hátul a baba lába fölött hátravezetve vagy a popsija alatt csomózzuk meg, vagy keresztezzük a popsiján a pántokat és a baba lábai alatt elvezetve hozzuk előre a pántokat. Elöl kössük csomóra. Én így veszem fel Kamillát a hátamra, de külső szemlélőnek ez nyaktörő mutatványnak látszik.

Egyéb hátrakötési módok:
- Kössük fel a MT-t úgy, mint elöl hordozáshoz, mint egy kötényt. Vegyük fel a babát és a pántokat tartva óvatosan forgassuk hátra a MT-t a babával együtt. Utána a megkötés ugyanolyan, mint az első pontnál.
- Helyezzük a MT-t egy kanapéra, tegyük rá a babát, és közelítsük meg úgy, mintha ráülnénk. De ne üljünk rá! :-) Előtte guggolva rendezzük terpeszbe a lábait, és először kössük meg a derékpántokat. Ezután fogjuk meg a vállpántokat, a babát a MT-jal együtt emeljük meg és álljunk fel vele óvatosan. Utána megint minden ugyanaz, mint az első pontnál.

Bamberoo háton megkötve:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Léteznek még ennél is cifrább megoldások (magas háti hordozás, baba előre megkötött MT-ba helyezése, szoptatás MT-ban, csípőhordozós megkötés, két gyerek felkötése, pocakkal hordozás, stb.) , ezekhez kitűnő instrukciókat találhatunk a Kozy honlapján.

A különböző típusú MT felvételében lehetnek különbségek, pl. van olyan, aminek párnázott a dereka, de a legtöbbnek nem. Aminek párnázott, azt ne kötényként vegyük fel (apron-style), hanem úgy, hogy a párnázott rész "álljon" a derekunkon.


Íme 2-2 tyúbos video az elöl- ill. háti hordozáshoz:

Mei Tai háti hordozás

https://youtube.com/watch?v=zNsnnuX1Ccw

https://youtube.com/watch?v=ImVPQLxq2Y4&feature=related


Mei Tai elöl hordozás

https://youtube.com/watch?v=8ezuT6cVMMo&feature=related

https://youtube.com/watch?v=k7HWc3ooJxg


Milyen korú gyereket lehet hordozni MT-ban?
Elvileg újszülött kortól használható, a Kozy ajánlásában például ez áll. Én 3 hónapos kortól hordozok MT-jal, addigra a baba már jobban tartja a testét és a fejét. Bár egy jó MT jó tartást ad a babának, mégsem simul annyira rá, mint egy hordozókendő. Természetesen én Mei Tai-ban is hordoztam volna, de akkor még nem rendelkeztem vele. Mint arról már korábban szó volt, egy jó hordozóeszköz a baba egész testét és fejét megfelelően támasztja függőleges testhelyzetben és biztosítja a terpesztartást. Bár ez igaz egy jó minőségű MT-ra, mégis inkább elfogadott az a nézet, hogy a pici babákat kendőben (sokak szerint rugalmas kendőben) hordozzuk 2-3 hónapos korig. És hogy meddig? Ameddig akarjuk, elbírjuk és ameddig a gyermek ezt igényli. Emlékszem, amikor Barnus ovis volt, még akkor is sokszor előfordult, hogy hazafelé sétálva egy idő után nem volt kedve tovább jönni. Ekkor kézben kellett cipelni – de jól jött volna akkor egy MT! Kirándulások alkalmával is jó szolgálatot tehet nagyobbacska gyereknél, ha elfárad.

Különböző korú babák hordozásáról később írok még bővebben, de ha furcsának tűnik, hogyhogy egy ugyanakkora méretű MT jó pici kortól tipegőig, az azért van, mert nagyon jól variálható: pl. ha a pici baba nagyon mélyen lenne a MT-ban, a derekunkra felkötés előtt hajtsuk fel a derékrészt, és ezzel megrövidíthetjük a "body"-t. A szorosság mindenkori optimális megoldása pedig a pántos megoldásban rejlik: minden egyes felkötözéskor pont olyanra állíthatjuk, ami a saját testalkatunknak és a baba nagyságának (korának) megfelel.


MT márkák
Az utóbbi években kialakult egy népszerűségi sorrend a tengerentúlon és Ny-Európában, ami részben az adott márka eladási számaiból, részben a TBW (The Babywearer) vevők által írt termékértékeléseiből olvasható le, illetve vannak kis példányszámban eladott titkos favoritok. Ilyen márkák a Bamberoo, Kozy, Babyhawk, Ellaroo, Freehand, Mei Tai Baby, Sachi, Tettitett, stb.
Nem véletlen, hogy kinézet alapján nagyon tetszenek a skandináv MT márkák, mert tetszik a lakberendezési stílusuk, az életfelfogásuk, a társadalmi berendezkedésük, talán csak a kajáikért nem rajongok, nem szeretem a halat. Viszont a skandináv MT-okhoz nehéz hozzájutni és az áruk is igen borsos, így nem tudom megítélni sajnos, hogy a gyönyörű dizájn és láthatólag minőségi kidolgozás kényelmes viseletet is nyújt-e. Nézzétek és gyönyörködjetek:
Kleinsmekker, Tettitett, Scandi , Taitasi, Pasilurken, Smileull, Tettinntil

Hol kapható?
Sok-sok próbálgatással a hátam mögött a személyes favoritjaim a Bamberoo és a Kozy lettek. A Bamberoo a minőségi, finom elegancia sávolyszövetből (twill) és/vagy bébikordból, a Kozy a letisztult egyszerűség vászonból. Ezeket egyelőre a gyártótól közvetlenül (USA-ból), vagy egy nagy német netshop-ból lehet megrendelni, ott több márka is kapható.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hugipakk.blog.hu/api/trackback/id/tr20394761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aiv 2008.04.02. 12:33:35

Nagyon tetszik ez a leírás, és örülök, hogy találtam végre egy "MT-szakértőt,"mert nekem is ez a legszimpatikusabb hordozási módszer!:)
A Bamberoo és a Kozy közt vacilálok, és szeretném tanácsodat kérni a választásban. Írtál a fejrészek különbségeiről, ebben mi köztük a különbség és melyik javára?
És melyik kényelmesebb órákon át hordozásra a Babának és a Mamának, Papának? Kiránduláshoz, a babakocsi bezártságát nem túlzottan kedvelő kisfiunk sétáihoz, boltba járáshoz, esetleg otthoni nyügizéshez, altatáshoz szeretnénk használni.
Beszerzésileg a Kozy honlapján jobban eligazodtam de a Bamberoo-t írtad, hogy hamarosan Nálad meg lehet rendelni. Kb. mikortól és milyen áron és választékkal?
Előre is köszi a segítséget!
aiv

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.04.02. 13:23:51

Szia Aiv! Köszönöm a véleményedet! Nincs papírom róla, hogy értek hozzá, de ebben a témában szerintem mindenki így van ezzel:-) Annyi az egész, hogy nagyon részletesen utánanéztem, és nagyon sok hordozót kibróbáltam. Hangsúlyoznám, hogy nem a MT az egyedül üdvözítő út, de NEKEM az. A felsorolt két márka sem csak amiatt fogott meg, mert szép, bár szép, ez egyszer biztos. De a lényeg a helyes szabás, anyag, minőség, használhatóság, komfort, és akkor jöhet az, hogy melyikhez lehet hozzájutni mennyiért, és nekünk melyik tetszik. Ha tovább kell rangsorolnom a kettő között, akkor Bamberoo. Igen, amiket felsoroltál, ahhoz mind lehet használni egy jó hordozót: mégpedig órákig.
USA-ból mindkettőt lehet rendelni, nekem meg nemsokára 10 különböző Bamberoo-m lesz egyelőre.
Ami a képeken van, azok között annyi a különbség (az anyagán kívül, de azt írtam), hogy a Kozynak enyhén bélelt ívelt fejrésze van, ami nagyobb babánál, akinek mondjuk már túllóg a feje háton hordozásnál az íven, ezáltal kevésbé tartja alváskor a fejet, de ez nem baj. A képen láható Bamberoo-nak annyival több extrája van, hogy a derékpántja bélelt, ahol a baba lába találkozik a hordozóval, szintén párnázott, és a teteje ív helyett alvókapucnis (ez szintén nagyobb babánál alváskor jó). Ez annyival több, amennyivel mondjuk menőbb és kényelmesebb egy bőrüléses, 3 literes metálfekete Volvo egy egyszerűbb Volvonál, vagyis mindkettő egy szuper autó, de az egyik komfortosabb (így bizos a férjed is jobban érti:-))
Ami nekem lesz Bamberoo, azok mind ívelt tetejűek lesznek (kicsit jobb tartásúak, mint a Kozy), és lesz közte derék-és lábbélelt, meg béleletlen is.
A választás joga pedig a Tiéd, és a leggyorsabbaké, fent lesznek a képek...

aiv 2008.04.03. 09:50:53

Szia Futballistafeleség!

Köszi a gyors és alapos választ!
Jól értem, hogy akkor nagyobbacska gyermeknek kényelmesebb a Bamberoo? Mert akkor meggyőztél, és sztem. meg is várlak, mert a német honlapon jelenleg nem rendelhető Bamberoo, az usa-in sem - vagy én vagyok nagyon bamba felhasználó..:)
ugye azt írtad, pár hét, és rendelhető Nálad? engem a mindenhol béleltek érdekelnének:) árak kb. milyenek lesznek?

amúgy célszerű több ilyen hordozót beszerezni? vagy Neked azért van többféle, mert próbálgattad őket? vagy van olyan helyzet, amire inkább az egyikfélét, máskor a másikfélét praktikus használnod?
üdv, aiv

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.04.03. 11:00:45

Nem teljesen így van: a gyereknek szerintem kábé ugyanannyira kényelmes, hiszen jó szabású és anyagú mindkettő, csak "másképpen jó". Inkább a hordozó személy komfortérzetében rejlik a különbség: minél nagyobb a baba és minél hosszabb ideig akarjuk hordozni (1-2 óra), akkor kezd nem mindegy lenni szerintem, hogy van-e pl. derékpárnázása.
DE: a párnázatlan is kényelmes, csak az egy "alapkategória".
Úgy tűnik, tényleg valóra kellene váltani a tervemet, miszerint teszt-MT-okat is fogok kölcsönözni: valóban nehéz a döntés látatlanban.
1 MT is megfelel a célnak. Nekem azért van/volt többféle, mert teszteltem őket. Ha többet akarsz, az már szerelem:-) Most a Kozy pl. "autósMT", vagyis a kocsiban tartom, és ha kiszállok, abban viszem a lánykát. A Bamberoo a "szerelmesMT", vagyis ő a kedvenc. Egészen addig, amíg meg nem érkezik az új, mert akkor lesz konkurenciája. Ja, és hogy döntöm el? Ha több jó hordozód van, akkor szerintem hangulat és szín/dizájn szerint... Tudod, mint amikor a ruhásszekrény előtt állsz, hogy ma mit vegyek fel:-)
Persze van objektív választási mód (ha még több MT-om lenne): vannak pl. kifejezetten nyári meg téli anyagú MT-ok. De ez megint csak az álom-kategória. Egyéb adminisztrációs dolgokról emailben értekezzünk! (Írtam tegnap, lehet, hogy rossz formában, talán nem kaptad meg).
üdv: orsi

gyuzso 2008.04.27. 11:01:30

Szia Orsi!

Naggyon örülök, hogy rátaláltam a bloggodra! :)
én is nagy hordozó fan vagyok, hát még a kisfiam :)
tegnap próbáltuk a kendővel háton mutatványt, még tökéletesítésre szorul, kicsúszik a feneke a kezdőzsákból :)
de látom,a bamberoo MT tudna segíteni ezen :)
érdekelnének a fentebb említett "egyéb adminisztációs dolgok" :)
Köszönöm szépen a segítséged!!
Szép napot!
zsu

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.04.27. 15:34:06

Zsu, én is örülök, hogy idetaláltál! A hordozós etika megköveteli, hogy azt mondjam, nem csak a Bamberoo tud segíteni a "problémádon", hanem pl. egy hordozókendős tanfolyam: akik már voltak, azt modják, óriási segítség volt nekik. Küldök emailt!
orsi

putyika 2008.05.05. 15:28:52

Kedves Orsi!

Az előttem szólóhoz hasonlóan én is örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt, mert én már kifejezetten azt kerestem, Magyarországon hol lehet Bamberoo-t kapni. Úgyhogy engem is érdekelnének a részletek, írd meg nekem is légy szíves.
Előre is köszönöm a segírséged, üdv:
Réka

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.05.05. 17:56:11

Szia Réka, köszönöm, hogy benéztél! Hogyhogy pont a Bamberoo-t kerested? Nem szokták itthon ismerni (MÉG). Küldök emailt!
orsi

aagica 2008.05.06. 21:12:38

Szia Orsi,
írtam neked a Babaneten, de mintha nem küldte el, szóval ide is beírom.
Küldenél nekem is mailt a Bamberookról? Nagyon szeretnék egy szépet. :)

Köszi előre is:

Ági
aagica kukac index pont hu

silgi 2008.05.08. 17:09:28

Szia Orsi!

Küldenél nekem is egy mailt a részletekről? : )

Köszönöm szépen!

Szilvi

yenoh 2008.07.30. 21:36:57

Szia Orsi!

3 hónapos kisfiam számára keresem a legmegfelelőbb hordozási módszert. Prémaxx-om van, de ez már úgy érzem nem kényelmes a számára. A rugalmas hordózókendővel részben meg vagyok elégedve. Hátránya, hogy elég meleg, macerás a felkötése. Leírásaid alapján nagyon megtetszett a mei tai. A babaközelben honlapján lehet rendelni, érdekelne, hogy szerinted ez mennyire megfelelő. Valamint érdekelne, hogy Bamberoo-t lehet-e még nálad rendelni, ha nem honnan máshonnan. Előre is köszönöm.

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.08.01. 12:08:46

Szia Yenoh, válaszoltam Neked külön, de ami közérdekű: A Prémaxx-ot sokan kedvelik, én nem tartom a legjobb hordozónak, több ok miatt: egyvállas hordozó, és ez már egy 3 hónaposnál is megterhelő lehet a hordozó személynek hosszú távon. No meg sokan azt hiszik, hogy ebben csak bölcsőtartásban lehet hordozni a babát, ami se nem túl jó számára (csípőfejlődés szempontjából, e ez hosszú távra vonatkozik!!!), se nem kellemes szociális szempontból: mivel fekszik, keveset lát a világból.
A rugalmas kendő határa amúgy is a 3-4 hónapos kor, ennél nagyobb babánál már nyúlik, nem tart rendesen, de újszülöttnek kiváló.
Most nincs Bamberoo, ha lesz lehetőség rendelni, írok róla posztot itt a blogban!
Sok hordozófajta kipróbálására meg a klubban van lehetőség: magyar-külföldi, kendő és másfjata, stb.
üdv: orsi

yenoh 2008.08.01. 16:11:09

Szia Orsi!
Köszi, hogy visszaírtál. Az e-mail-ed nem jött át.(mezeskata@gmail.com)
Sajnos a klubba nincs lehetőségem elmenni, vidéki vagyok.

zuella 2008.08.14. 15:49:40

Szia Orsi!

Örülök, hogy hosszas keresgélés után végre rátaláltam a nekünk megfelelő hordozóra, az alvókapucnis bamberoora.(még nem próbáltam, de nagyon biztatóak a vélemények a forumokon). Nagyon szeretnék egyet rendelni, de még nem sikerült rájönnöm a mikéntjére (mármint a bamberoos honlapról, de eléggé béna vagyok ilyesmiben).
Írtad régebben, hogy majd nálad is lesz néhány példány, van még belőle???
Ha van/lesz, akkor hogyan és mennyiért tudnék egyet megkaparintani?
Üdv: Gabi

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.08.14. 16:50:35

Szia Gabi!
Rátaláltál a tökéletes megoldásra, erről biztosíthatlak, de sajnos Bamberoo-hoz elég nehéz hozzájutni, pl. most nincs is, legközelebb talán szept-okt-ban lesz... egyszemélyes kézimunkával készül USA-ban, mind egyedi darab, prémium MT-nak számít...
A megoldási javaslatom: ha lesz eladó nekem, ezt jelezni fogom egy külön blogbejegyzésben.
Viszont nemsokára kapható nálam is a Kozy, ami USA-ban a MT-ok gold standard-ja:-) Szintén a blogban lesz róla hír! Talán 2 hét múlva várható!
Köszönöm, hogy írtál nekem!
üdv: orsi

corita 2009.02.25. 22:23:07

Kedves Orsi!
Bizakodva Írok most neked,hiszen már sok-sok órát töltöttem a neten, hogy megtaláljam az ideális hordozót és elérhetőséget.Engem sikerült meggyőzni arról, hogy a Bamberoo / Kozy lenne a tökéletes számomra,és egyre jobban szeretnék egy csinos darabhoz hozzájutni! Szóval az lenne a kérdésem ,hogy van-e esélyem általad hozzájutni 1hez,megrendelhető-e? Olvastam a korábbi levelekben, hogy ez nem egyik napról a másikra történik, bár heteket is képes vagyok várni, ha tudom hogy már úton van! Izgatottan várom válaszodat!
Köszönettel Corita

őrylívia 2009.05.31. 16:36:14

Szia Orsi!
Most találtam az oldaladra, és nagyon megtetszettek a hordozók. Mivel több kolleganőm is babát vár valami ötletes ajándékot szeretnék nekik készíteni. Az lenne a kérdésem, hogy hol találhatom meg a pontos leírást és a méreteket. Ha tudsz nekem segíteni kérlek írd meg. Nagyon köszönöm előre is.

Üdv: Lívia

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.06.01. 21:32:46

SZia Lívia!
Van a Mamami fórumán a rengeteg topik közt egy kifejezetten erről szóló: http://www.mamami.hu/forum/showthread.php?t=125&highlight=varr%E1s
Itt osztáják meg egymással a tapasztalataikat a varrni tudó anyukák a Mei TAi-ok varrásáról:)
üdv: orsi

cazal 2009.08.24. 15:09:16

Szia Orsi!
A segítségedet szeretném kérni hordozó ügyében.Tegnap ugyanis sikerült egy fél órára kipróbálnom egy szövött hordozókendőt. Hatalmas élmény volt!!! (de ezt Te úgyis tudod jól) Az volna a kérdésem, hogy a Mei Tai is ugyanolyan szoros testközeli kapcsolatot tud-e nyújtani, mint a kendő? Mert az egyszerű felvétele miatt inkább ilyet választanák, de csak ha abban is úgy érezhetem a babát (és az ő minden mozdulatát), mintha az én testem része lenne.
Előre is nagyon köszönöm a segítségedet! Ildi

beo · http://bogyokank.bloglog.hu 2009.08.26. 10:10:52

szia.

én a napokban vettem egy MT-t még próbálkozom a kötésekkel (bénázok) :) eddig rugalmas kendővel hordoztam a kisfiam, de így nyáron nagyon meleg. köszönöm, az összefoglalód, nagyon sokat segített. azt szeretném megkérdezni, kilinkelhetlek-e a blogomra? köszönöm Bea

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.08.26. 22:44:14

szia Bea, örülök, ha hasznos információt találtál nálam:) Ha mélyebben érdekel a téma, a Mamamin mindenről még bővebben írunk!
Nyáron minden meleg... egyébként 6 hónapos korig melegben kiváló a gézkendő (pl. Gypsymama Gauze), mert jó szellős, de kendőként is tart, elég "supportive".
A MT kötésbe meg hamar belejössz, a fórumon képeket is fel lehet tölteni, és ott tudunk segíteni többen is, hogy jól csináltad-e:)
Természetesen kilinkelhetsz a blogra, köszönöm, hogy megkérdezted!
orsi

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.08.26. 22:49:30

Cazal Ildi, látom, Te már eltaláltál a Mamaira, ahova írtál, ott válaszoltam a kérdésedre!
Röviden itt is válaszolok: a kendő "ősanyásabb" érzés, finom, simulós, összeköt... A MT pedig praktikus, könnyen kezelhető, jobban elfogadott (gondoljunk az "aggódós-bámulós" népekre:)), bárki számára megköthető, apukák is szívesebben használják.
Kényelem: nekem 10 kg fölött a MT a kényelmesebb választás. A knedő nekem máig (majdnem 2,5 éves kislénnyal) az itthoni mókázás, összebújás eszköze, a MT pedig a hosszabb sétáé, kirándulásé.
süti beállítások módosítása