Ha ennél is tovább gondolkodom rajta, hogy miként is öltsön megfelelő formát a kedvenc babahordozó eszközömről, a Mei Tai-ról szóló poszt, abból semmi jó nem fog kisülni. Csapjunk hát bele, mert végül senki nem hiszi el, hogy szeretem. Kifejtettem már a babahordozásról szóló posztoknál, hogy miért is jó az nekünk, meg hogy én hogy kaptam rá.

Fontos megjegyezni - talán már az egyik korábbi posztban kellett volna - hogy mivel és hogyan NE hordozzunk: a hordozott baba ne nézzen arccal kifelé (kivéve pl. babaerszényben azt a pozíciót, amikor anyagon belül vannak a lábak felhúzva, keresztezve, de így is kb. 4 hónapos korig), mert így nem valósul meg a helyes tartás (helyes=széles M betű, popsi alacsonyabban, mint a térdek, gömbölyű hát), és a külvilág zavaró hatásai elől nem tud hozzánk bújni a baba, kiszolgáltatott helyzetbe kerül. A hordozó személynek is megterhelő, mert a hordozott súly nem vele együtt mozog, hanem előre húzza a vállat. A ma kereskedelmi forgalomban kapható kenguruk nem megfelelőek sem a baba, sem a hordozója számára. Szépek, de rosszak. Nem végletesen és használhatatlanul, de hosszú távon rosszak. Természetesen nem én találtam ki, de úgy lehet a legjobban érzékeltetni a dolgot, hogy az ilyen kengurukban úgy lóg a gyerek, mint amikor a nyulat tarkón ragadják, és lóbálják (van a nyúlnak tarkója...?). A lábkivágásuk keskeny, ezért a baba súlya a gericére terhelődik, nem eloszlik a testén, lábai lefelé lógnak. A hordozó személynek meg 20 perc múlva leszakad a dereka, háta, válla, akármilyen vastag is a pántok bélelése. Na, a mellékelt képpel all-in-one szemléltettem, mivel és hogyan NE. Viszont félreértés ne essék, apuka hordozhat, az nem tilos!

Bicegne a dolog, ha csak és kizárólag a Mei Tai-t mutatnám be, mint optimális hordozót. (jaj, az isten szerelmére, még mindig nem az jön?!) De mivel nekem az, ezért csak fussunk át a többi hordozón, akit azok érdekelnek, talál magyar, angol, német nyelvű forrást róluk, főleg, hogy meg is nevezem őket.

A babahordozók fő fajtái:

1. Hordozókendő (Tragetuch, wrap): a kendő sok szempontból ideális hordozóeszköz, ha megfelelően használják. Főleg szövött anyagból készülnek, de van elasztikus is. A hordozókendő 3,5-5,2 méter hosszú, 70-75 cm széles, anyaga pamut, van biopamut is. Számtalan márka létezik, itthon főleg a Lana-t és a Nandu-t árulják, külföldön a a Strochenwiege, Didymos, Hoppediz, Vatanai, Girasol, stb. az ismertebbek a szövöttből, és a Mamwrap vagy Mobywrap az elasztikusból (magyar elasztikus kendő is kapható). Az összes hordozási módot (elöl, oldalt, háton) meg lehet valósítani vele, sokféle kötözési módszerrel, és már újszülött kortól használható. Az ok, ami miatt egyesek mégsem ezt választják babahordozáshoz, az, hogy meg kell tanulni a használatát (lehetőleg tanfolyamon), és nem mindenki szeret ennyi anyagot magára tekerni. A régi Magyarországon is kendőben hordozták gyerekeiket az asszonyok, de erről kevés forrás maradt fenn. Egy ilyen fotót mellékelek, a Nyitra megyei Zséren készült 1958-ban, az anya egy ünnepi "hosszúkeszkenyőben", vagy "tácsiban" hordja babáját.

 

2. Karikás kendő (ring sling): hasonló anyagokból készül, mint a kendő, de ennek 2 fém (esetleg műanyag) gyűrű van varrva az egyik végéhez, ezzel lehet méretre állítani, rögzíteni úgy, hogy az anyag másik végét átbújtatjuk a karikákon. Egyvállas hordozó, használata egyszerű. A kendőstílus kedvelőinek ajánlott - sok anyag lóg az emberen - , de nem kell kötözgetni, viszont a súly csak egy vállon nyugszik.  

3. Formázott, csatos hordozó (Komfortbabytrage, soft structured carrier - SSC) Ilyenek az ismertebbek közül az Ergo, Manduca, Yamo, Beco. Ez egy hátizsákszerű, kialakított formájú hordozó, 3 hónapos kortól használható, ameddig elbírjuk a gyereket(kb. 20 kg a határ minden jó hordozónál, persze az időtartam is fontos). Nem kell kötözni, csatjai és formázott pántjai vannak, mindenhol párnázott. Elöl és háton is lehet hordozni vele, egyszerű a használata, de mindig pontosan kell beállítani a pántokat. Apukáknak azért különösen ajánlott, mert egy semleges dizájnú SSC a legkevésbé nőies módja a hordozásnak. Ezek általában a legdrágábbak.

4. Babaerszény (pouch): ez a legegyszerűbb babahordozó eszköz, lényegében egy elasztikus pamut (esetleg selyem vagy vászon), két végénél összevarrt anyag. Ez egy egyvállas hordozó, rövid távra ("leszaladok a postaládához") újszülött kortól akár 3 éveskorig használható. Egyszerűsége a hátránya is, mivel a méretnek pontosan stimmelnie kell, ha túl nagy, lóg benne agyerek, ha szűk, nem tudjuk belepréselni. Vannak állítható méretűek is, még nem volt szerencsém ilyenhez. Viszont be tudok ide csempészni egy Brad Pitt fotót. Van olyan hordozó, ami átmenet az erszény és a ring sling között, ilyen a pl. babasling. Ez állítható méretű, párnázott szélű, bélelt a vállnál, itt a "vállpárna" enyhíti a terhet, a ring slingnél az anyag szélessége.

 

5. Csípőhordozók : ez egy kicsit izzadságszagú kategória, mert a legtöbb hordozóval lehet csípőn hordozni (vagyis oldalt), viszont a csípőhordozóval csak csípőn lehet. (nem minden bogár izé, és fordítva meg igen...) Ezért kicsit vicces is, mert a legtöbb szülő oldalra kapja fel a gyereket, tehát a csípőjére ülteti, viszont ezzel egyenesebb a gerinc. Kis fícsörként az ülőkébe "hasitasi" van beépítve, úgyhogy aki amúgy sem hord ilyesmit, annak ez sem fog tetszeni.

 

 

 

6. Vázas háti hordozók : A Tatonka mond valamit...? Ez az, amiről azt hittük pár éve, hogy babahordozó. Olyan, mint egy rettenetes fémkeretes hátizsák a '80-as évekből. Persze van modern változata, 2 kg, de mit sem javít a helyzeten, hogy a gyermek súlyának duplája külön életet élve lifeg a hátunkon. Egy ereje teljében lévő fiatalember sem bírja túl sokáig. Viszont előnye, hogy leveszem, és a sarokba állítom gyerekestül, ha kirándulás közben elérkeztünk a Hüttéhez. Viccen kívül: nem ideális szerintem.

 

 

7. Mei Tai, azaz kötős kenguru (ide tartoznak még egyéb, ázsiai ihletésű hordozók, mint a podaegi): Természetesen kizárólag azért hagytam a végére, hogy a többiről már ne kelljen többet beszélnem. A Mei Tai egy jellemzően négyszögletű, többrétegű "body"-ból (panelből) és 4 pántból áll. A derékpántok rövidebbek, a vállpántok hosszabbak, mert azokat keresztezni is kell. Egyesíti a kendő és az SSC jó tulajdonságait: tökéletes tartást biztosít a babának, kényelmes viselet, minden hordozási helyzet megköthető vele, és szinte lehetetlen elrontani. Nem fedi a testünket 5 méter anyag, és minden testalkatra és babaméretre könnyen alakítható. Jellemzően vászon, vagy twill (sávolyszövet) anyagból készül, kifordítva is hordható, ha a másik oldalán más színű az anyag. A vállpántok hosszan béleltek, és ferdén kapcsolódnak a bodyhoz. A derékpántok csak a drágábbaknál béleltek (anélkül is kényelmes), egyenesen, vagy ferdén kapcsolódnak a Mei Tai body-hoz. Nem nagy ördöngősség megtanulni, hogyan kell felkötni, de informatív instrukciók találhatók hozzá a Bamberoo és a Kozy honalpján, mindkettő a TOP 5-ba sorolható Mei Tai márka.

Csak eljutottunk lassanként a Mei Tai-okhoz, a kötelező megvolt, mostantól már túlnyomórészt minden babahordozós poszt a Mei Tai-ról fog szólni... én szóltam! Bamberoo kint, háton, Bamberoo bent, háton, Kozy bent, elöl, Bamberoo télen, elöl, .....

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hugipakk.blog.hu/api/trackback/id/tr93360129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Livus 2008.03.05. 18:51:54

Szia Orsi!
Bocs, de nyúl témában otthon vagyok ;) Szóval a nyúl tarkónál való megfogása abszolut szakszerű. :) A lóbálás persze nem, de a tarkón ragadás igen ;)

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.03.05. 18:58:40

Szia Livus!!! Úgy értettem, hogy nyúlgyereknek jó, embergyereknek rossz a lógatás:-) (csak szemléltetni akartam).További észrevételeket is szívesen fogadok!

duracellnyusza 2008.06.11. 15:03:23

Üdv. Teljesen véletlen keveredtem erre az oldalra. Éppen megfelelő hordozót-kengurut kerestem. Érdekelne, mire alapozod ezeket a leírtakat. Saját vélemény, orvosi tanulmány, stb..Nem akarok senkit megbántani, de azért tudjuk, hogy a reklámból sokan élnek. Az orvosok véleménye is megoszlik rengeteg dologban. Pl.cipő. Van aki a Siestát tartja megfelelőnek, más szerint kimondottan káros a baba lábának. Ezek után mi alapján döntsünk a megfelelő kenguru használatában.
Válaszodat eéőre is köszönöm.

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.06.12. 10:39:46

D.Nyusza, üdv a blogon! Elkezdtem Neked válaszolni itt a kommentekben, de kisesszé kerekedett belőle, úgyhogy nemsokára látod új bejegyzésként a mondanivalómat. Ott várlak további eszmecserére.

2009.01.12. 14:16:39

Szia!

A mamamiról keveredtem ide hozzád - amit szintén ajánlottak, de mivel más típusú fórumokat használok, így kicsit elveszettnek érzem magam... Remélem nem veszed tolakodásnak, de zaklatnálak picit a hordozókról.

A 3. Manónkat várjuk, túl vagyunk a klasszikus kengurukon (Chicco Go Plus) - itt maximálisan egyetértek a véleményeddel: v. lóg benne a gyerek, v. meghúzom a pántokat, de akkor én nem kapok levegőt és ráadásul irtóra kikészíti a vállakat. Ráadásul nyáron nagyon meleg a gyerkőcnek szerintem -, Kismamás hordozókendőn (helyigényes megkötés) és az említett Tatonka túra hátihordozón is (Tatonka Kid Carrier). Utóbbi kinézete valóban kissé hátizsákos és futurisztikus, de én csak jókat tudok mondani róla. 2 gyerkőccel használtuk, úgy vettem észre ők is szerették és én, az átlag 53 kilómmal is simán vittem őket benne.

Most a 3. aprónépnél szembesültem azzal, hogy az eltelt évek alatt egészen új típusú hordozók, erszények is kaphatók. Olyat keresnék, ami könnyen kezelhető - nem kell túl sokat bíbelődni a megkötéssel, állítással, nem kell külön extra hely hozzá, mint a kendőhöz, egyszerű legyen egy út alatt akár többször is kivenni, betenni a Manót. Ezek a szempontok azért fontosak, hogy a két nagyobbnak (6,5 éves lány és majd 4 éves fiú) ne kelljen félórákat várnia, amíg Anya magára keríti a legkisebbet :) Illetve újszülöttkortól használható legyen, első körben nyárra gondolva. (árilis végére várom a fiamat)

Találtam egy típust, ami nekem nagyon tetszene, de nem tudom kapható-e ilyen itthon, ill. hasznos-e az, hogy ebben külön "rögzíteni" lehet a Babát. Mivel még sose kerültem testkontaktba egy ilyen típusú hordozóval, ezért a Premaxx-ot a Brendonban majd megnézem, bár annak a zsinóros oldalmegoldása nem jön be...

Szóval véleményt, infót remélnék Tőled, esetleg olyan fórumot, blogot, ahol kiokosodhatnék :-D

Előre is köszönöm, Hajnalom

És az említett sling linkje:
Boppy Carry in Comfort Dual Support Sling

www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=3247592

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.01.12. 22:21:55

Kedves Hajnalom, épp az 500-ik sornál tartottam, amikor rákattintottam a linkedre, és eltűnt utána a mondanivalóm. Úgyhogy megpróbálom újrakezdeni.
A Mamami-t gyorsan ki fogod ismerni, mert a fórum főoldalán logikus rendeben vannak a fő, gyűjtőtémák. A keresésé funkció nagyon jól használható, én is szoktam, pedig én voltam az első kommentelők egyike:-)
Olvasgattad a többi bejegyzésemet itt? Aminek a címében Babahordozás van, azokat szerintem érdemes átnézni (kivéve a klubos beszámolókat), próbáltam összefoglaló és informatív lenni. Én a Mei Tai-ok nagy barátja vagyok, szóval a legtöbb szó arról van.
Nyár: az én kislányom is május 2-án született, tehát dögmeleg volt. 30 fokon felüli hőmérsékletben tényleg nem jó hordozni, alatta meg akármivel hordozol, izzadni fogsz. Vannak speciális anyagú ,solarveil MT-ok és erszények, de én nem használtam olyat, mert az tényleg csak nagy melegben jó (légáteresztő, és UV szűrős, de kevésbé kényelmes).
Gyorsaság: a Mei Tai és hazsnálata ill a 16. Babahorodzás: a Kozyról című posztokban vannak videoim a MT felvételéről, az egyik 40 mp, szóval nem tart sokáig.
AMit belinkeltél, az nekem nem tetszik.
Megmondom, én most mai fejjel mit használnék: 1. első 2-3 hónapban:
- vagy egy rugalmas kendőt (könnyű kötni és csak 1 félét kell megtanulni - pl. babakozelben.hu),
- vagy egy rugalmas karikás kendőt (pl. www.babamosoly.hu/web/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=122&category_id=37&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=42)
- vagy egy erszényt (www.bohem-mama.hu/index.php?lang=1) - ennél fontos a helyes méret eltalálása!
2. 3 hónap után egy Mei Tai-t ÉS egy erszényt felváltva. A Mei TAi a hordozási időszak végéig ki fog tartni. Én a Kozy-t és a Bamberoo-t merem javasolni, ezeket tartom a legjobbnak.

Én úgy gondolom, hogy egy jó hordozó többek között az egyszerűsége és a kifogástalan anyag- és varrási minősége miatt IS jó. Vagyis nem kell ezer csatt meg pánt meg karika, de kell megfelelő anyag, amiből egy minden szempontból megfelelő hordozó készül. Ne vegyél olcsó hordozót: JÓT vegyél! Sokszorosan megtérül majd a ráfordítás!
Kérdezz még nyugodtan, ha van kérdés! Természesen a Mamamin is kérdezhetsz!
Üdv: orsi

pavlikata 2009.01.13. 20:41:12

Kedves Orsi!
Hónapok óta olvasgatom az oldalad, az egyik kedvencem. Rengeteg hasznos, érdekes, jópofa írást találtam itt nálad és nagyon szeretem azt, ahogyan írsz. Anyukádról szóló írásodat meg is könnyeztem…
Eredetileg úgy keveredtem ide, hogy kipróbáltam a kendőt és a kengurut, és nem jött be, de eltökélten hordozni akartam, így valami más megoldást kerestem. A segítségeddel rátaláltam a mei tai-ra. Az kiderült, hogy a tengerentúli hordozókat nem fogom tudni megfizetni, viszont kreatív vagyok, anyukám megtanított varrni, így interneten talált szabásminta alapján elkészítettem az első saját mei tai-unkat. Ezt aztán a kislányommal teszteltük, és a tapasztalatok alapján itt-ott átalakítottam az eredeti mintát. A lányom imádta - imádja, nagy sikerünk van benne, akármerre járunk. Anyukám közben egyedül maradt egy idegen környezetben, és sehogy sem találta a helyét, így elvittem neki a prototípus mei tai-t és ő erős vászonból és különböző szép dekoranyagokból további meseszép darabokat alkotott, amiket elajándékozott, illetve egy-két darabot el is adott, egy pici haszonnal. Azt mondja, jó, hogy van értelmes elfoglaltsága és nem keresni akar rajta, elég ha egy hónapban egy színházjegyre-való marad neki.
Arra gondoltam, ha nem veszed tolakodásnak, a következő hordozós találkozón szívesen megmutatnám neked a hordozóinkat. Mivel nagy tapasztalatod van a mei tai hordozókkal kapcsolatban, így szeretném kikérni a véleményedet, mert azt szeretném, hogy a hordozónk ne csak szép és olcsó legyen, hanem jó is, amivel mindenki meg lesz elégedve később is és még évek múltán is.
Üdvözlettel,
Kata.

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.01.13. 21:36:23

Szia Kata! Köszönöm a sztorit, hogy nálad mi hogy alakult és hogy nekem is lehetett benne részem.
A minőség mellett kifejezetten pártolom a kreativitást, és az otthon dolgozó anyukákat, nagymamákat. Egyik kedvenc Kreatívanyum Belin, az ő blogja a juditkrea.blogspot.com. Ő is úgy varr MT-okat, hogy elsőre látom, hogy nem "lopni" akart és gyorsan valamit piacra dobni, hanem teljesen egyedi stílusú MT-okat készít, nem volt miről másolnia, és bizony a SAJÁT MT-ját fejlesztgeti saját tapasztalatok, öteltek alapján. És ez nálam nyerő:-)
úgynevezett "amatőr" MT-oknál számomra a megfelelő etikai háttéren kívül a másik nagyon fontos dolog a biztonság. Vagyis ebben babákat fognak hordozni, úgyhogy fontos, hogy erős anyaga és erős varrása legyen. Egy 12 kilós gyereknél már nem mindegy... És persze, nagy örömmel megnézem és véleményezem a MT-jaitokat, sőt, a Mamami fórumán külön topik van az SK babahordozó meg textilpelus cuccoknak, fel lehet tenni őket eladni. A követekző klub pedig február 7-én lesz Budaörsön, Rózsa u. 17, iskola tornaterme:-)
Várunk!

pavlikata 2009.01.13. 22:00:15

Köszönöm a kedves választ. Most szépen sorban megnézem amiket ajánlottál. Február 7-én pedig ott leszünk Nóci lányommal, és talán anyut is ráveszem, hogy kimozduljon! Köszönöm még egyszer!

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.01.13. 22:08:35

Szeretettel várunk! Lesz másik nagymama is! Meg apukák is, mint rendesen...

2009.01.14. 18:04:32

@futballistafeleség:

Szia Orsi!

Nagyon köszönöm a válaszodat! És sajnálom, hogy eltűnt az első írásod - az ilyesmi több, mint bosszantó... :(

Nem tudom miért - megnevezhetetlen szimpátia -, de az erszények nagyon tetszenek... Megnéztem a bohem-mamásat, ill. a mamami nyomán a babaslingre terelődött az érdeklődésem. Elolvastam ott is a topikot, ill. a te hordozós írásaidat is, és most próbálom letisztázni magamban, hogy mit is szeretnék :) Azt hiszem egy Babaslinget :-D

Télen szerintem nem lesz szükségünk hordozóra, inkább jövő tavasztól majd ismét, akkor viszont biztos mei tai lesz belőle :) A képek és az írásaid alapján is nagyon tetszik, olyan egyszerű és nagyszerű darabnak tűnik.

Köszönöm még egyszer a válaszod, segítséged!
Figyelem majd az oldaladat is, ill. olvasgatom a mamamit is lelkesen. (hű, kicsit szétesett az írásom, de ma sehogy se tudok formába lendülni)

Üdvözlettel, Hajnalom

Trixi77 2009.02.19. 22:55:16

Szia Orsi!

Most olvasgatom csak ezt az oldalt és nagyon elbizonytalanodtam... Vásároltam egy formázott csatos hordozót, magyar "gyártótól" interneten rendeltem (www.liliputi.hu )nagyon kíváncsi lennék a véleményedre... ha jól tudom ezeket a hordozókat is bemutatták a Tranzitban. De amiket Te ajánlasz (külföldi oldalakon) azok valahogy jobbnak, erősebbnek látszanak, persze fényképről nehéz eldönteni.
Válaszod előre is köszönöm!

Trixi

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.02.22. 18:00:59

Szia Trixi! Hát igen, könnyebb lenne, ha 2 darab hordozó közül kéne választani, így meg jóóó sokat kell olvasgatni, míg kialakul. És az még csak az elmélet...
Amit Te vettél, azzal kapcsolatban nem nagyon tudok véleményt mondani, legfeljebb csak annyit, hogy én azokat kedvelem, amik szerepelnek a blogban:-)
Gyakorlatban kismillió hordozóeszközt tapogathatsz végig és próbálhatsz fel a havonta megrendezett budaörsi Babahordozó KLubban, most a következő március 7-én lesz Budaörsön, a Rózsa u. 17-ben, 10-14 óráig. Kölcsönzünk is hordozókat, ezeknek nyilvántartása is van, a http:mamami.hu fórumán, a klubos dolgokról a főtopik ez: www.mamami.hu/forum/forumdisplay.php?f=18
A mamamin pedig nagyon sok topik van kb. az összes hordozóról, így a Liliputiról is, ha akeresőbe beíro, kiköpi:-)
Jó keresgélést!

Luyn 2009.06.25. 23:41:20

Szia futballistafeleség!

Azzal kapcsolatban lenne megjegyzésem vagy kérdésem, hogy a babákat szerinted nem szabad kifelé fordítva hordozni. Amit írtál, hogy így nem tud elbújni a külvilág zavaró dolgaitól tök jó szerintem, de mi van akkor, ha a baba kíváncsi és nem szeret befelé fordulva lenni. ez a helyzet az én kisfiammal is, aki, ha magam felé kötöm fel magamra, akkor balhézik, mert ilyenkor erősen meg kell csavarodnia ahhoz, hogy a haladási iránynak megfelelően lásson. Szerinted akarata ellenére magam felé kellene felkötnöm? Az is igaz, hogy elég nehéz így hordozni, de hát ha ő ilyen kis érdeklődő, akkor mit lehet tenni?

Luyn

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.06.27. 17:54:47

SZia Luyn!
Belinkelek Neked eg ycikket is erről ( a Mamamiról), és a hozzá kapcsolódó topikot is a Mamami fórumáról:
www.mamami.hu/blog/46-kifele-ne-a-babakocsiban-se/
www.mamami.hu/forum/showthread.php?t=472&highlight=kifel%E9

Persze több kérdés is felmerül, először is: mekkora a babád? Ugyanis ez a probléma a háton hordozással megoldható, hiszen ha elég magasra kötjük, kilát. Új távlatokat nyit ez a dolog a hordozásban, a hordozva közlekedésben.
"akarata ellenére": hát, nem kínozzuk a gyereket, az fix:)Ki kéne deríteni, mi az, ami zavarja: sok minden lehet, még a Te bizonytalanságod is kihathat rá. Vagy rosszul kötöd. Vagy tényleg hátra kéne tenni:)
AZt sem tudom, hogy mivel hordozol. Meg hogy van-e segítséged ebben.
Amit hirtelen ajánlani tudnék: ha Budaörshöz közel laksz, most július 4-én Babahordozó Klub van, ahol meg tudjuk ezt beszélni élőben, és sokan értenek mindenféle hordozóhoz. meg tudunk tanítani pl. háton hordozni. Vagy van egy "hordozós térkép " is (www.mamami.hu/terkep/), amin láthatod, hogy ki ajánlotta fel a segítségét hordozásban az ország területén, és kiválaszthatod, ki lakik hozzád közel, és felveheted vele a kapcsolatot.
Írj, ah van még kérdésed!
orsi

Luyn 2009.06.28. 14:15:52

Szia Orsi!

Köszönöm a linkeket, lehet, hogy van olyan akivel tudok találkozni. Közben meg fejlődünk, egy kicsit már viseli a fiam, hogy befelé fordulva hordozom, főleg mert rájött, hogy így be tudja magát fúrni a kendő alá és úgy nagyokat alszik, amíg sétálok vele. Amúgy hordorókendőm van és 7,5 kg a baba. Már elég nehéz, úgyhogy valószínű tényleg a háton hordozás a megoldás. A budaörsi rendezvény nekem nagyon messze van a III. kerületben lakom. Az is lehet, hogy nem túl jól kötöm meg a kendőt, mert nem tanultam senkitől csak úgy nekiálltam a neten böngészni és próbáltam jól csinálni.
Zsuzsa

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2009.06.29. 21:53:43

Zsuzsa,igen, egyes helyzetekben az is segít, ha te elhiszed, hogy amit csinálsz, az jó... Ezt a bizonyosságot átveszi a babaád is.
A 7-8 kg szokott lenni a váltás határa, amikor már tényleg érdemes hátra tenni a babát hosszútávon. Közepes távon a csípőn hordozás egy jó köztes megoldás: látod is a babát, és ő is jobban kilát. De hosszabb utazások alkalmával ez nem kényelmes.
Vannak a MAmamin nagyon jó videogyűjtemények a témában, "A hét hordozási módja" gyűjtőtopikban. (www.mamami.hu/forum/forumdisplay.php?f=27), itt minden fajta kötésnek külön topikja van, videok az elején, és a tagok tapasztalatai.
Kellemes böngészést! Ha kell segítség, szólj:)
orsi
süti beállítások módosítása