Anyák napja

Címkék: fotó család anyák napja ősök

2008.05.06. 11:21

Tudom, elkéstem. De talán nem a kijelölt nap miatt ünnepelünk, nem? Másfelől viszont, ha nem lennének "kötelező" ünnepeink, nem lenne kapaszkodója a virágárusoknak, hogy mikor kell kétszeresére emelni az áraikat. A rutinosabbak már a Karácsonyt is csak egy szolid gasztro-fogyasztási orgiával köszöntik, az ajándékozást pedig januárra halasztják.

Egy blogíró mi más módon is emlékezhetne meg e jeles ünnepről, mint egy poszttal, tele családi fotókkal. Íme:

A fotót Visegrádon készítették, 1924-ben, Apám Édesanyja, Évi látható rajta az ő Édesanyjával.

Ezen pedig Apám Édesapja, Berci kukucskál ki a pólyából, amit Édesanyja tart. Ez a kép 1916. augusztusában készült, egy másik kertben. Emlékeztetőül: Ez a gyönyörű Anyuka a Nászay lányok egyike, akihez az a szép levél íródott, pár poszttal lejjebb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Micsoda méltó fogadtatása ez Apámnak! A képen, 1943-ban, épp 8 napos. Hát nem mind erre vágyunk, hogy a gyermekágyat illatos csokrok közt, szép ruhában, gondozott frizurával pihenjük ki? Remélem, megvan még a "fonal", a képen látható új Anyuka azonos az első kép Évikéjével.

Egyik kedvenc nyaralós képem: azok a jó kis '70-es évek... Anyám napszemüvegét ma is hordanám, nem beszélve a szintén trendi óriás válltáskáról. Bátyámmal partner-lookban igen jól festünk, úgy látom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Furcsa módon az ötmillió digitális képünk közül egyet sem találtam, amin én vagyok a gyerekeimmel. Nem csoda, hiszen én vagyok a krónikás... Ezt a fotót Nagynéném készítette, a lányka pár hetes volt. De meleg volt 2007 nyarán!

Mivel nálunk demokrácia meg egyenjogúság meg minden ilyen van, úgy gondolom, nyugodtan köszönthetünk Apukákat is, bár ha jól tudom, nekik is van kitüntetett napjuk (most kaptam a fülest, hogy Apák napja június 3. vasárnapja). Kamilla Apával:

No meg egy dupla kakukktojás: se nem Anyuka, se nem rokon, de milyen jó kis kép! 1894-ben szerintem kevés Apuka fényképezkedett a pár hetes babájával. Nem ismerem őket, de örökítsük meg az utókor számára, hogy Talányi János micsoda műgonddal tartja ölében a pólyás Janókát, még a bajusza sem rezdül bele!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apád-Anyád idejöjjön!

A bejegyzés trackback címe:

https://hugipakk.blog.hu/api/trackback/id/tr71456302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

davir · http://www.davirdogdesign.blogspot.com 2008.05.08. 00:17:54

Fantasztikus sorozat! De jó neked, hogy ilyen jó kis családi archívumod van! ráadásul milyen jó képek... nagyon tetszik az a fotó is, amin a bátyáddal és anyukáddal vagytok :-)

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.05.08. 12:54:42

Köszönöm!
Viru, lassan kerülnek elő a régi képek, biztos most van dolgom velük... Hát megadom magam. Nem árt néha szembenézni a családdal, a múlttal.

jucuu · http://jucuu.blogspot.com/ 2008.05.08. 19:32:36

Ez nagyon kedves emlékezés volt. Rajtad meglepődtem, valahogy nagyon máshogy képzeltelek el, nem gondoltam, hogy ilyen szép vagy! Na meg az a falat babátok!

futballistafeleség · http://www.hugipakk.blog.hu 2008.05.08. 23:31:51

Ó, Jucuu, zavarba hozol..:-) Az a falat most lett egy éves, és közel sem vagyok olyan kipihent, mint az első hetekben!
süti beállítások módosítása